Projectleider Nieuwkomers - Buitenpost

Projectleider Nieuwkomers - Buitenpost

Hybride werken place
Werklocatie

9285 Buitenpost, Nederland

date_range
Start- & einddatum

15 sep. '24 - 1 apr. '25

query_builder
Aantal uur

32 tot 36 uur per week

Verlengbaar timelapse
Opdrachtduur

6 tot 12 maanden

All-in tarief account_balance_wallet
Uurtarief

€75,- / 85,- per uur

visibility89 keer bekeken

Opdracht omschrijving

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel zijn in maart 2022 gestart met het realiseren van opvang voor Oekraïense vluchtelingen. De gemeentelijke opvang vindt plaats op diverse locaties in beide gemeenten, 3 locaties in de gemeente Tytsjerksteradiel en 5 locaties in de gemeente Achtkarspelen. Daarnaast vindt particuliere opvang plaats op diverse (woon)adressen in beide gemeenten.

In totaal zijn er zo’n 450 opvangplekken beschikbaar in beide gemeenten. Vanaf begin 2025 ligt er een opgave om dit aantal te verhogen. Daarnaast hebben beide gemeenten de opgaven om ieder half jaar een aantal statushouders te huisvesten in de gemeente. Naast doorstroom naar sociale huurwoningen van de woningcorporaties wordt gewerkt met en aan andere vormen van (tijdelijke) huisvesting, zoals een doorstroomlocaties. Om uitvoering te geven aan de spreidingswet is de gemeente Achtkarspelen op zoek naar 1 of meerdere opvanglocaties voor de opvang van asielzoekers.

Het team nieuwkomers werkt dus aan opgaven voor meerdere doelgroepen, te weten Oekraïense ontheemden, statushouders en asielzoekers. Alle taken en opdrachten rondom nieuwkomers worden onder verantwoordelijkheid van de projectleiders uitgevoerd. Het team wordt aangestuurd door de teamleider nieuwkomers.

 

Verantwoordelijkheden

De projectleider nieuwkomers geeft inhoudelijke sturing aan het team van locatiemanagers, woonbegeleiders, een financieel projectondersteuner en een sociaal beheerder doorstroomlocatie.

Hij of zij is voorzitter van diverse brede (ambtelijke) overleggen en bespreekt met regelmaat belangrijke dossiers met de portefeuillehouders.

Het takenpakket bestaat o.a. uit:

  • Het zoeken van potentieel geschikte opvanglocaties, waarbij gesprekken met de eigenaren worden gevoerd over de voorwaarden, eventueel benodigde verbouwingen en andere relevante onderwerpen.
  • Overleg met diverse interne afdelingen over de (juridische) kaders van huurovereenkomsten, vergunningen, inkoop- en aanbestedingsrechtelijke kaders.
  • Het voeren van een sluitende begroting, zorgdragen voor het afhandelen van facturen, aanvragen van subsidies, financiële verantwoording aan het college, de gemeenteraad en het rijk.
  • Bij (dreigende) achterstanden in het huisvesten van statushouders in overleg met de portefeuillehouder en andere interne en externe samenwerkingspartners onderzoek doen naar en zorgdragen voor alternatieve oplossingen, zoals een doorstroomlocatie.
  • Afstemming en overleg met het COA en andere externe samenwerkingspartners over een opvanglocatie voor asielzoekers in de gemeente.
  • Het voorbereiden van besluitvorming door het college en de gemeenteraad over o.a. begroting, het al dan niet openen van een nieuwe locatie en andere belangrijke onderwerpen. Het betreft voornamelijk onderwerpen die politiek-, media- en maatschappelijk gevoelig zijn en/of van invloed zijn op de openbare orde en veiligheid. 
  • Samen met de projectleider nieuwkomers en locatiemanagers deelnemen aan piketdiensten, waarbij gemiddeld 1 week per maand buiten kantoortijden (avonden, nachten en weekenden) telefonische bereikbaarheid bij spoedsituaties wordt geboden. 

 

Eisen

  • Mate van werkervaring bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een projectleidersfunctie en specifieke kennis van de doelgroep nieuwkomers
  • De mate van ervaring met huisvesting van de betreffende bijzondere aandachtsgroepen;
  • De Friese taal is een wens. 

Vaardigheden:

  • Maatschappelijk Werk
  • Empathisch
  • Buitenlandse Taal
  • Hygiëne
  • People Services
  • Gegevens-/recordregistratie
  • Interpersoonlijke Vaardigheden
  • Casemanagement
  • Professionele Verantwoordelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Strategisch Management
  • Projectmanagement
Sluitingsdatum: dinsdag 13 augustus 2024

Over Younited®

Wat biedt Younited®:

  • Gegarandeerde betaling binnen 30 dagen;
  • Een eenvoudige procedure via ons online portaal;
  • Screening van jouw opdracht conform wetgeving;
  • Gebruik van onze eigen modelovereenkomst (goedgekeurd door de Belastingdienst);
  • Digitale urenregistratie inclusief facturatie.

Namens de DAS’en
(Dynamisch Aankoop Systemen) maken wij aanvragen van inhurende opdrachtgevers bekend via dit platform. De opdrachtgever is aanbestedingsplichtig en wij als Younited® zorgen er als leverancier voor dat wij voor jou de beste zelfstandige opdrachten op onze marktplaats selecteren. Het voorstellen en aanbieden van zelfstandig ondernemers op aanvragen faciliteren wij. Na gunning regelen we ook de administratie zodat jij als ondernemer je 100% kan focussen op de opdracht.